De campagne is een frisse wind binnen de financiële sector, die vooral in het teken staat van ‘meer van hetzelfde’ en goed past binnen het streven van BridgeFund om de manier waarop ondernemers aan hun kapitaalbehoefte voldoen, radicaal te veranderen.
“In de afgelopen jaren is het voor hardwerkende ondernemers steeds lastiger geworden om bij de bank geld te lenen.”
“In de afgelopen jaren is het voor hardwerkende ondernemers steeds lastiger geworden om bij de bank geld te lenen”, zegt Rutger Quispel, Co-Founder en Chief Marketing Officer bij BridgeFund. “De lage rentestand zorgt er daarnaast voor dat eventuele tegoeden bij diezelfde bank, snel verdampen. Wij geloven dat het anders én beter kan. Ondernemers met een kapitaaloverschot lenen via ons platform daarom geld uit aan ondernemers op zoek naar financiering, zonder tussenkomst van een bank.” Sinds haar oprichting in 2018 heeft BridgeFund op deze manier al ruim 60 miljoen euro uitgeleend aan het mkb.
Marketingstrategie
De campagne past binnen de nieuwe marketingstrategie van BridgeFund. Quispel: “In de eerste jaren na onze oprichting lag onze focus voornamelijk op performance marketing. We kiezen er nu voor om ons merk verder te laden. Een cruciale rol is daarbij weggelegd voor het vergroten van onze naamsbekendheid, wat met deze campagne zeker gaat lukken.” Naast de reclamecampagne ontwikkelde Ceci n’est pas un bureau ook een nieuwe huisstijl voor BridgeFund. “Vanaf het begin was het voor ons duidelijk dat BridgeFund op zoek was naar iets anders dan in de sector gebruikelijk is”, legt Sikko Gerkema, Creative Director bij Ceci n’est pas un bureau uit. “De opdracht was om BridgeFund neer te zetten als fris en vernieuwend en tegelijkertijd een steen in de vijver te gooien. We hebben daarbij alle vrijheid en het vertrouwen gekregen om de opdracht naar eigen idee invulling te geven. Wij wilden voornamelijk laten zien dat wanneer geld stilstaat, de wereld van ondernemers stilstaat. Pas wanneer geld aan het werk kan, zijn ondernemers blij. In de woorden van BridgeFund: make money smile.”
Over BridgeFund
BridgeFund is een tweezijdig online platform dat een brug slaat tussen ondernemers die tijdelijk extra geld nodig hebben en investeerders die hun vermogen graag in stand houden. Door middel van slimme technologie wordt de financiële data van een onderneming razendsnel en zorgvuldig geanalyseerd om te bepalen hoeveel een ondernemer maximaal verantwoord kan lenen. Dit om zeker te weten dat het een ondernemer verder helpt en het geld van de investeerder veilig is.
Over Ceci n’est pas un bureau
Ceci n’est pas un bureau is een reclamebureau zonder fysiek kantoor, bestaande uit Jeroen van Zwam, Gertjan Hafkamp en Sikko Gerkema. Samen geloven zij dat sterke merken worden gemaakt en succesvol zijn door heldere aansprekende thematische campagnes. Creativiteit is waar Ceci n’est pas un bureau het verschil maakt, getuige ook de tientallen EFFIES, Accenten en Lampen die het reclamebureau door de jaren heen heeft gewonnen.
Credits reclamecampagne
Bureau: Ceci n’est pas un bureau
Creatie: Jeroen van Zwam & Sikko Gerkema
Projectmanagement/RTV: Gonneke van Zutphen
Fotograaf: Marc van Oene
Productiemaatschappij: DPPLR
Regie: Joris Weerts
Producer: Nienke Bliek
Sounddesign: KlevR
Grading: De Grot
Muziek: Koen van de Wardt
Visual design: Stijn Kooij