Hier moet je op letten
De voor- en nadelen van crowdfunding
Crowdfunding is de laatste jaren steeds meer in opkomst, en dat is natuurlijk niet voor niets. Succesverhalen zijn er genoeg, waaronder die van Pebble Smartwatch en de Coolest Cooler die beide miljoenen ophaalden via crowdfunding. In 2016 haalde iemand zelfs $55.000 op via crowdfunding platform Kickstarter met een recept voor aardappelsalade. Nu is dat natuurlijk niet voor elke ondernemer weggelegd. Crowdfunding opent deuren waar ze normaal gesloten blijven, maar zorgt ook voor een aantal uitdagingen.
Voordelen van crowdfunding
Bij crowdfunding leen je kleine beetjes geld bij een heleboel verschillende mensen. Met een beetje geluk zorgen deze bedragen er samen voor dat jij je investering kunt doen. Een voordeel van crowdfunding is dat het een mogelijke financiering combineert met marketing. Mensen sluiten zich bij je aan omdat ze enthousiast zijn over je idee. En er is geen betere reclame dan deze ambassadeurs die hun enthousiasme (online) delen! Daarnaast zit je niet vast aan strenge voorwaarden van een bank en gaat het vooral om je idee, niet om zekerheden.
Zaken om bij na te denken bij crowdfunding
Crowdfunding biedt startups en iedereen met een goed doordacht idee een platform voor succes. Maar dat betekent zeker niet dat het een easy ‘walk in the park’ is. Voordat je van start gaat is het noodzakelijk om je goed te realiseren wat een crowdfunding actie echt inhoudt.
Financiering in 3 simpele stappen
Ervaar hoe simpel financiering kan zijn
Doe vrijblijvend een aanvraag en check je mogelijkheden.
Vragen?
Onze Customer Success Managers denken graag met je mee.
Bel 085 401 6600 of stuur een mailtje naar [email protected]